نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1879
-
الف
+

جشنواره فلم لوکارنو بخاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد

جشنواره فلم لوکارنو به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نمی شود اما برنامه خاصی برای حمایت از فلم های مستقل دارد.

به گزارش آی‌فیلم۲، جشنواره فلم لوکارنو جدیدترین فستیوال سینمایی است که اعلام کرد دوره ۲۰۲۰ خود را به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌کند اما برنامه خاصی برای حمایت از فلم های مستقل دارد.

بنا به گفته «لیلی هینستین» مدیر هنری این جشنواره، جشنواره فلم لوکارنو که قرار بود از ۵ تا ۱۵ آگوست (۱۵ تا ۲۵ اسد/مرداد) برگزار شود، لغو می شود.

وی با صدور بیانیه‌ای گفت با توجه به سناریوهای مختلف و بررسی آن ها تصمیم گرفتند این دوره را برگزار نکنند.

مدیر هنری جشنواره لوکارنو با اشاره به اینکه تصمیم ندارند تا این دوره را به صورت دیجیتال یا آنلاین برگزار کنند و گفت: فکر نمی‌کنم مردم خیلی بخواهند به جای این فضای حیرت‌انگیز‌ مقابل صفحه کمپیوتر بنشینند تا این رویداد را دنبال کنند.

وی ادامه داد: به جای برگزاری جشنواره، مسئولان آن قصد دارند تا به حمایت از فلم های مستقل بپردازند و این امر را با اجرای پروژه‌ای خلاقانه به نام «لوکارنو ۲۰۲۰- برای آینده فلم ها» عملی کنند.

گفته شده این دعوت همراه جوایزی هم خواهد بود و به فلمسازان این امکان را می‌دهد تا فلم ‌هایی را که به دلیل شیوع کرونا امکان ارائه نیافتند و ضرر اقتصادی هم متحمل شدند، ارایه کنند.

این جوایز بر مبنای ارزش هنری اهدا می‌شوند و شامل یک جایزه پلنگ ویژه برای یک کارگردان بین‌المللی، یک جایزه پلنگ ویژه برای فلمی سوییسی و جوایز دیگری برای حمایت از فلم ‌های دیگر خواهد بود.

به نقل از مهر، لوکارنو با حضور دو داور به بررسی برنده فلم ‌های بین‌المللی و پروژه‌های سوییسی می‌پردازد.

جشنواره فلم لوکارنو هر سال از سال ۱۹۴۶ در ماه آگوست برگزار شده و از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان است. جایزه اصلی این جشنواره پلنگ طلای آن است.

سازمان‌دهندگان جشنواره ابراز امیدواری کردند تا این جشنواره در سال ۲۰۲۱ به شیوه معمول برگزار شود.

م ح

نظر شما
ارسال نظر